Anlatım Biçimleri Konu Anlatımı

Anlatım Biçimleri:


Anlatım biçimleri,dört tanedir.Bunlar;açıklama,tartışma,öyküleme ve betimlemedir.

Açıklama:Öğretmek ve bilgi vermek amaçlı yazılarda kullanılan bir anlatım biçimidir.Yazar ele aldığı konuyu aydınlatmayı amaçlar.Sanatlı anlatım yoktur.

Tartışma:Okuyucunun düşüncesini değiştirmek amacıyla başvurulan anlatım biçimidir.Aslında bir çatışmadan kaynaklanır.Yazar,ele aldığı konunun uzmanı olan kişilerin görüşlerini aktarır.

Öyküleme:Olaya bağlı bir anlatım biçimidir.Bu anlatım biçiminde olay,bir akış içersinde aktarılır.Öykülemenin dört temel öğesi bulunur.Bunlar,yer,zaman,şahıs kadrosu ve olaydır.
Olay öykülemedeki en önemli unsurdur.

Betimleme:Bir varlığın ya da bir manzaranın göz önünde canlanacak biçimde söz veya yazı ile aktarılmasıdır.Kelimelerle resim yapma da denilebilir.









Hiç yorum yok