Son Yayınlar

Sınıf Öğretmenliği Bölümü

 


Sınıf Öğretmenliği Bölümünü Tanıyalım:

İlköğretimin ilk beş yılında öğrencilere toplumsal yaşamda gerekli olan temel bilgi, beceri ve tutumları kazandıracak öğretmenler yetiştirilir. 



Çalışma Alanları:

Sınıf öğretmenleri, öğrencilere, okuma – yazma, temel vatandaşlık, matematik, sosyal bilimler, fen bilimleri, sanat, spor gibi alanlarda temel bilgi, beceri ve tutumları kazandırmak için çeşitli öğrenim ortamları hazırlarlar.Öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenlerler, başarılarını değerlendirirler ve başarıyı artırıcı önlemler alırlar. MEB’ce yapılan müfettişlik sınavını kazananlar ilköğretim müfettişi olarak da çalışabilirler. Sınıf öğretmenleri, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında, etüt merkezlerinde çalışma imkanına sahiptirler. Meslek eğitimini tamamlayan kişiler Milli Eğitim Bakanlığınca, ilköğretim okulları, yatılı ilköğretim bölge okullarına, sınıf öğretmeni olarak  atanırlar.Sınıf öğretmenleri,Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel eğitim öğretim kurumlarında da isterlerse çalışabilirler.

Eğer sınıf öğretmeni olmak istiyorsanız bu özelliklere dikkat:

Sınıf öğretmeni olmak isteyenlerin;
  • Üst düzeyde akademik yeteneğe sahip,
  • Sözel ve sayısal  düşünme yeteneği gelişmiş,
  • Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
  • İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
  • Dikkatli, işine özen gösteren,
  • Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
  • İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
  • Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
  • Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

Hiç yorum yok