Son Yayınlar

Edebiyat Alıştırmalar

1.Senin için böyle Mecnun olduğum
  Ah çekip ağlarım bilmezsin sen
  Hasretinle sararıp da solduğum
  Akan gözyaşımı silemezsin sen

Yukarıdaki dörtlük için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A)Bütün dizelerde duraklar 6+5 biçimindedir
B)Birinci ve üçüncü dizelerde tam uyak ve redif kullanılmıştır
C)Dörtlük çapraz uyak düzenine sahiptir
D)İkinci ve dördüncü dizede uyak ve redif kullanılmıştır
E)11'li hece ölçüsüyle yazılmıştır
















2.Aşkınla ağladım,aşkınla gezdim
   Derdinle şu tatlı canımdan bezdim
   Seni tanımazdım zalim bilmezdim
   Elinde mühürle pul olmasaydı

Yukarıdaki dörtlükle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A)Uyak örgüsü aaab şeklindedir.
B)Nazım birimi dörtlüktür.
C)11'li hece ölçüsüyle yazılmıştır.
D)6+5 biçiminde durak vardır.
E)Yarım uyak kullanılmıştır.





CEVAPLAR:
1.A
2.E

Hiç yorum yok