Paragraflardan da Soru Kaçırmıyoruz

Dedem bana her zaman şunları söylerdi:Her düşündüğünü söyleme,güveneceğin kişileri iyi tanı ve o zaman güven.Sırlarını işte o zaman aç onlara.Güvendiğin öyle biri olmalı ki seni sırtından vurmamalı,hayal kırıklığına uğratmamalı.Ben de öyle yaptım zaten.İyi tanıdım hep güveneceğim insanları.Ve beni hiçbir zaman sırtımdan vurmayacaklarına,hayal kırıklığına uğratmayacaklarına inandım.Dedem ilk tanıştım kişiyle hemen el sıkışıp dost olmamam gerektiğini ve  kavgaya girmekten sakınmamı da söylerdi.O,"Herkesi dinle,pek azıyla konuş;her birinin düşüncesini öğren; ama kendi düşüncen kendine kalsın." derdi. Dedem çok doğru söylerdi.



Aşağıdakilerden hangisi yukarıdaki paragrafta dedenin torununa verdiği nasihatlerden değildir?

A)Zihninde olan her şeyi dışa vurma.
B)İlk tanıştığın biriyle hemen dost olma.
C)Herkesi dinle,herkesin fikrini almaya çalış
D)Olur olmaz yerde kavga etme.
E)Amaçlarına ulaşmak için tüm engelleri aşmaya çalış.














CEVAP:E şıkkıdır.Çünkü ;"Amaçlarına ulaşmak için tüm engelleri aşmaya çalış."nasihatı paragrafta geçmemektedir.Paragraf sorularını kaçırmamak için çok soru çözmeye dikkat!

Hiç yorum yok