Önemli Bir Coğrafaya Sorusu



Soru:

Bir gazetenin internet sitesinde ABD'nin orta kesimlerdeki eyaletlerini vuran hortum felaketinden şöyle bahsediliyor;


Hortum yıktı geçti! ABD hortum felaketi yaşıyor.Zaman zaman saatte 200 km'yi geçen hızlarla ilerleyen hortum ABD'nin orta eyaletleri olan "Missouri","Illinois","Tennessee" ve "Kansas"ı vurdu.Alınan bilgilere göre en büyük hasar Ilinois eyaletinde yaşandı.Harrisburg kasabasındaki evlerin çoğu ise yerle bir oldu.Ayrıca Missouri eyaletinin Branson kentinde oluşan hortum nedeniyle otellerin çatıları uçarken,kentteki bazı ünlü tiyatrolar turizm sezonu öncesi ağır hasar gördü.Meteoroloji Merkezi Salı gecesinden Çarşamba sabahına kadar ülkenin orta kesim eyaletlerinde en az 16 hortum oluştuğunu bildirdi.

Bu parçaya göre ABD'nin orta eyaletlerinde hortum felaketi nedeniyle aşağıda verilenlerden hangisi gerçekleşmemiştir?

A)En büyük hasarın Illinois eyaletinde olması
B)Harrisburg kasabasındaki evlerinin çoğunun yerle bir olması
C)Branson kentinde otellerin çatılarının uçması
D)Kansas eyalet merkezinde elektirik kesintisinin yaşanması
E)Branson kentinde ünlü tiyatroların ağır hasar görmesi





















Cevap:D) şıkkıdır.
Bu tarz parçaya göre cevap istenen sorular bilgi içermediğinden doğru okuma ile kolay çözülebilmektedir.Ancak yine de alıştırma yapılmalıdır.
 
 ABD'deki Hortum Felaketi




Hiç yorum yok