NERDESİN?(Bu Şiir Kimin?)

Geceleyin bir ses böler uykumu, 
İçim ürpermeyle dolar: -Nerdesin? 
Arıyorum yıllar var ki ben onu, 
Aşıkıyım beni çağıran bu sesin. 

Gün olur sürüyüp beni derbeder, 
Bu ses rüzgarlara karışır gider. 
Gün olur peşimden yürür beraber, 
Ansızın haykırır bana: -Nerdesin? 

Bütün sevgileri atıp içimden, 
Varlığımı yalnız ona verdim ben, 
Elverir ki bir gün bana derinden, 
Ta derinden bir gün bana “Gel” desin. 

Biçim ve içerik yönünden incelendiğinde yukarıdaki şiiri aşağıdaki şairlerden hangisi yazmış olabilir?


A)Melih Cevdet Anday
B)Oktay Rifat Horozcu
C)İlhan Berk
D)Orhan Veli Kanık
E)Ahmet Kutsi Tecer











Cevap:E şıkkı Ahmet Kutsi Tecer'dir.Oktay Rifat Horozcu,Orhan Veli Kanık ve Melih Cevdet Anday Garip Akımına mensup şairlerdir.Garip Akımı ise uyağa,ölçüye karşıdır.İlhan Berk ise İkinci Yeni Akımı'na bağlı yazmış bir şairdir.İkinci Yeni'de sembolizmin ön plana çıktığı bir akımdır.Bu nedenle cevap Ahmet Kutsi Tecer'dir.(Eğer Ahmet Kutsi Tecer'in "Nerdesin" adlı şiirini biliyorsanız bu soruyu çözmeniz çok kolay olacaktır.)

Hiç yorum yok