Türkçe Soru ve Cevapları

Sorular:

1-Ben bir yazarın bitirdiği her kitabın ardından "Ben mi yazdım bu kitabı?" diyebilecek kadar yazdığından uzaklaşması gerektiğine inanıyorum.

Bu cümleye göre,söz konusu yazarın yazdıklarına karşı tutumunun nedeni aşağıdakilerden hangisi olabilir?

A)Yazma amacını belirleyebilmek
B)Yazdıklarının arkasında durabilmek
C)Yaratıcı olabilmek
D)Yansız düşünebilmek
E)Birikimlerinden yararlanabilmek








2-İlk şiir kitabımla ilgili görüşlerini sorduğumda Cemal Süreya,"İlk kitapta bir şiir olsun yeter." demişti.

Cemal Süreya bu sözüyle aşağıdakilerden hangisini ifade etmek istemiştir?

A)İlk kitap için oldukça başarılı  bulduğunu
B)Şiirlerin özgün olması gerektiğini
C)Kitapta gereğinden fazla şiir olduğunu
D)Şiirlerden yalnızca birini beğendiğini
E)Şiir yazmanın zamanla gelişecek bir uğraş olduğunu








3-Yazınımızın dışa açılması konusunda hiç ama hiçbir şey yapmıyoruz.Türk şiiri büyük bir uyku  içinde.Kolay kolay da uyanmaz.

Bu sözleri söyleyen kişi üzerinde Türk şiirinin bıraktığı etki aşağıdakilerden hangisiyle adlandırılabilir?

A)Amaçsızlık
B)Umutsuzluk
C)İsteksizlik
D)Kararsızlık
E)Kayıtsızlık









Çözümler:

1-Cevap D şıkkı olmalıdır çünkü,"Ben mi yazmışım bunları?" diyebilecek kadar yazdığından uzaklaşmanın gerektiği yönündeki bir tutum "yansız düşünebilmektir."

2-Cevap D şıkkı olmalıdır.Çünkü;ilk şiir kitabında tek bir şiirin bulunmasını bile yeterli bulan biri,şiir yazmanın zamanla gelişecek bir uğraş olduğunu düşünür.

3-Cevap B şıkkı olmalıdır.Çünkü;Türk şiirini bir uyku içinde görmesi onun umutsuzluğunu yansıtır.



Hiç yorum yok