Anlatım Bozukluğu Alıştırmaları


ÖSYM'nin yıllar boyunca sorduğu anlatım bozukluğu sorularına göz atacaksınız ve ardından da doğrusunu öğreneceksiniz.Önce yanlış cümleye bakın sonra da anlatım bozukluğunun nerede olduğunu bulun.

ALIŞTIRMALAR:
  • Dişçiye hiç ya da seyrek gidiyorlar.




Doğrusu:

Yüksem eksikliğinden kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Dişçiye ya hiç gitmiyorlar ya da çok seyrek gidiyorlar."


  • Sevda Hanım'a bu mahalledeki bütün kadınlar dert yakınır,sorunlarını anlatır.


Doğrusu:

Deyim yanlışlığından kaynaklanır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Sevda Hanım'a bu mahalledeki bütün kadınlar dert yanar,sorunlarını anlatır."


  • Halk arasında da yaptığı işle sevilir sayılır duruma düştü.
Doğrusu:

Deyim yanlışlığından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Halk arasında da yaptığı işle sevilir sayılır duruma geldi."

  • O dönemde para üç katı değer kaybetmişti.
Doğrusu:

Sözcüğün yanlış anlamda kullanılmasından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"O dönemde para üçte iki değer kaybetmişti."

  • Bu kazada can kaybı yaşanmadı.
Doğrusu:


Sözcüğün yanlış anlamda kullanılmasından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Bu kazada can kaybı olmadı."

  • Yetersiz kalan ilgi yoksunluğundan bu sanat unutulmuş.
Doğrusu:

Gereksiz sözcük kullanımından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"İlgi yoksunluğundan bu sanat unutulmuş."

  • Bir ailenin verdiği insanüstü bir çabanın öyküsüdür bu.
Doğrusu:

Deyim yanlışlığı vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Bir ailenin gösterdiği insanüstü bir çabanın öyküsüdür bu."

  • İçinde oturulmayacak derecedeki binaların yıktırılması gerekiyor.
Doğrusu:

Gereksiz sözcük kullanımından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Oturulmayacak derecedeki binaların yıktırılması gerekiyor."

  • Ondan böyle bir yalanlama olayı beklemiyordum.
Doğrusu:

Gereksiz sözcük kullanımından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Ondan böyle bir yalanlama beklemiyordum."

  • Maddi durumu yetmediği için eğitimini yarıda bırakmak zorunda kaldı.
Doğrusu:

Sözcüğün yanlış anlamda kullanılmasından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Maddi durumu kötü olduğu için eğitimini yarıda bırakmak zorunda kaldı."

  • Teknoloji ne kadar artarsa da el emeğinin önemi azalmıyor.
Doğrusu:

Sözcüğün yanlış anlamda kullanılmasından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Teknoloji ne kadar gelişse de el emeğinin önemi azalmıyor."

  • Ekonomileri daha çok yetiştirdikleri hayvancılığa dayalı.
Doğrusu:

Gereksiz sözcük kullanımından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Ekonomileri hayvancılığa dayalı."

  • Sözünü ettiğiniz binayı ne gördüm ne de yerini bilirim.
Doğrusu:

Tamlayan eksikliğinden kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Sözünü ettiğiniz binayı ne gördüm ne de binanın yerini bilirim."


  • Bu davranış insandan insana göre değişir.
Doğrusu:

Gereksiz sözcüğün kullanımından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır.
Cümlenin doğrusu şöyle olmalıdır:
"Bu davranış insandan insana değişir."








Hiç yorum yok