Türkçe Soru-Cevap

Artık birbirimize veda etmiş bulunuyorduk.Kapının önünde bekleyenlere yüzümü göstermemek için adeta koşarcasına holden geçtim ve sokağa fırladım.Yolda soğuk bir rüzgar yanaklarımı kuruttu.Hiç durmadan "Yazık!..."Yazık!..." diye söyleniyordum.Otele geldiğim zaman arkadaşımı uyumuş buldum.Yatağa girerek başucumdaki küçük lambayı yaktım ve derhal Raif  Efendi'nin siyah kaplı mektep defterini okumaya başladım.

Yukarıdaki parçanın anlatımında aşağıda verilen anlatım biçimlerinden hangi ikisine başvurulmuştur?

A)Açıklayıcı-Tartışmacı
B)Betimleyici-Açıklayıcı
C)Tartışmacı-Öyküleyici
D)Öyküleyici-Betimleyici
E)Açıklayıcı-Öyküleyici



















YGS hazırlıklarına başladığınız şu günlerde bir Türkçe sorusuyla daha karşı karşıyayız.Bu tarz klasik Türkçe sorularıyla her yıl karşılaşmaktayız.Bu nedenle bu sorulara dikkat etmelisiniz...

CEVAP:Bu parçada D şıkkı Öyküleyici-Betimleyici anlatıma başvurulmuştur.Öyküleme ve Betimleme göze çarpmaktadır.



Hiç yorum yok