Sizler İçin Edebiyat Sorularına Yönelik Farkındalık Yaratmaya Devam


Aşağıdakilerden hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?

A)Yusuf Atılgan'ın sekiz hikayeden oluşan Korkuyu Beklerken adlı kitabındaki ilk hikaye Beyaz Mantolu Adam'dır
B)Füruzan Parasız Yatılı ile Sait Faik Hikaye Armağanı’nı, 47’liler ile de Türk Dil Kurumu Roman Ödülü’nü almaya hak kazanmıştır
C)Troya'da Ölüm Vardı,Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı Bilge Karasu'nun öykü türündeki yapıtlarıdır
D)Orhan Kemal,Kardeş Payı ve Önce Ekmek ile Sait Faik Hikaye Armağanı'nı kazanmıştır.
E)Günlüklerini “Gündökümü” genel başlığı altında, yayımlayan Tomris Uyar, Yürekte Bukağı ve Yaza Yolculuk öykü kitapları ile de Sait Faik Hikaye Armağanı'nı almıştır.























Cevap:Bilgi yanlışı A şıkkında vardır.Çünkü Korkuyu Beklerken Yusuf Atılgan'ın değil Oğuz Atay'ındır.
ÖSYM,edebiyat sorularında adayları eleyebilmek için ödül almış yapıtlara,günümüz yazarlarına ağırlık verdi ve verecek.Bu son üç yılda büyük ağırlık kazandı.Bu nedenle sizlere özel hazırladığım bu sorulara çok dikkat etmelisiniz.Günümüz yazarları hakkında ne kadar çok şey bilirseniz öne geçersiniz.

Bu konuda sizlere farkındalık yaratmak da sayfalarımızın görevi olmaya devam edecek.











Ben çiçeklere bakmasını bilmediğim gibi kendime bakmasını da bilmiyorum. Ben, yalnızlığı istemekle suçlanıp yalnızlığa mahkum edildim. Bu karara bütün gücümle muhalefet ediyorum. Ben yalnızlığa dayanamıyorum, ben insanların arasında olmak istiyorum.
Oğuz Atay - Korkuyu Beklerken








"...Konuştuklarımız başlangıçta her zamanki gibiydi, birbirimizi kavrıyorduk, ele geçiriyorduk, sonra sonra işin can damarına geldik. Durdum. Benden söz açmıştı, beni bulmaktan... Durdum. Sen zaten arıyordun dedim, bir şeyler arıyordun dedim, onları bulmağa hazırdın dedim, o zaman karşına ben çıktım, hazırdın bulmağa, bende buldun o aradığını, bende görmek istediğin, bulduğun şeyleri bulmağa hazırdın... İpi uzatmıştım, elimdeydi, çekişine göre ya düğümü sağlamlaştıracak ya da çözecekti. Bekliyordum. Başını salladı. Bekliyordum..."

TROYA'DA ÖLÜM VARDI...

Yorumlar

Popüler Yayınlar