Şiirin hangi topluluğa bağlı yazıldığını bulma soruları (Önemlidir dikkat!)

Şiirlerin hangi topluluğa bağlı olarak yazıldığını bulma sorularıyla karşılaşacaksınız.Önceki senelerde ÖSYM buna benzer sorular sordu ve yine sorabilir.


Aşağıdaki şiirlerden hangisinin ötekilerden farklı bir edebi topluluğa bağlı olarak yazıldığı söylenebilir?

 A)Bir insan nihayet kemikle ettir
     Bu et, bu kemiğe can hürriyettir
     En büyük hürriyet Cumhuriyettir
     Demek şimdi sen bir cihan gibisin


B)Biz dalgalar,fırtınalar kahramanı yiğitleriz
   Ufuklardan ufuklara haber sorar,gezeriz
   Güneşlerde uyuklayan yamaçları
   Kalbi durgun tarlaları bıraktık
   Gölge veren ağaçları
   Sevmiyoruz biz artık
   Sevgilimiz
   Ey deniz


C)Geçtik Tuna kıyısından üç yüz akıncı
    Süngülerde yanıyordu ordunun hıncı
    Uçlarından kan damlayan kılıçlar kınsız 
    Tanrı böyle emretmiş:Türk durmaz akınsız


D)Bakmalar görüyorum bütün gün türlü bakmalar

   Pencere bakması, sabahlar bakması, yeşil otlar bakması
   Hepsi de beni buluyorlar, hepsi de bir yağmur uysallığında
   Gördüm suyun ki yumuşak, gördüm ağacın ki katı
   Gördüm ama şey, gördüm ama nasıl, gördüm ama bu kadar göz
   Aynı bir gözler denizi, aynı bir o kadar can




E)Sen anlayan gözle süzersin uzun uzun
    Yabancı bir şehirde bir kadın heykelini
    Biz duyarız en büyük zevkini ruhumuzun
    Görünce bir köylünün kıvrılmayan belini















Cevap:D şıkkıdır.Diğerlerinden farklıdır.Diğer şiirler BEŞ HECECİLER'e bağlı olarak oluşturulmuşken (konları yiğitlik,yurt sevgisi,aşk,kahramanlık)

D şıkkındaki şiir İKİNCİ YENİCİLER'e bağlı olarak yazılmıştır.Diğerlerinden farkını kolayca anlayabilirsiniz.


Hiç yorum yok