Dünyadaki Önemli Üretim Alanları Nereleridir?


Dünyadaki Önemli Üretim Alanları Nereleridir?
1.Tarımsal Hammadde Alanları
Orman Ürünleri Üretim Alanları:
Amazon Havzası,Kongo Havzası,Kuzey Avrupa,Kuzey Amerika,Kuzey Avrupa

Toprak Üretim Alanları:
ABD,Çin,Rusya,Hindistan
Hayvancılık Üretim Alanları:
Avrupa'nın kuzeyi,Afrika'nın orta ve güney kesimi ve Avustralya
Balıkçılık Üretim Alanları:Japonya ve çevresinde yoğun yapılmaktadır.Peru,Batı Kanada,ABD'nin doğusu.
2.Madenler ve Enerji Kaynaklarının Üretim Alanları:
Büyük Sahra,Amerika'nın kuzey kesimi,Güney Amerika'nın orta kesimi,Kongo Havzası,Orta Asya,Avustralya'nın orta kısmı,yani çöl bölgesi,Rusya'nın kuzey kesimi veOrta Doğu.
3.Sanayi Üretim Alanları:
Amerika'nın kuzeyi,Japonya,Çin,Güneydoğu Asya,Rusya Federasyonu,Avrupa'nın batısı
4.Hizmet Üretim Alanları:
ABD,Almanya,İsviçre,Japonya,Güneydoğu Asya (Gelişmiş ülkelerde hizmet sektörü önemlidir.)

Amazon Yağmur Ormanları
 Ormancılığın yapıldığı Amazon Yağmur Ormanları
 Amazon Yağmur Ormanları Bölgesi


1 yorum: