Buradaki soruları daha önce hiç görmediniz
 

17 Ağustos 2012 Cuma

Benim Başarı Hikayem


Hepiniz biliyorsunuz.Bir üniversite kolay kazanılmıyor.Bu noktaya kolay gelinmiyor.Hiçbiriniz bu başarıyı kolay elde etmiyorsunuz.Bu başarı için yıllar,emek,çalışma,alınteri gerekiyor.


Eğer isterseniz,kazandığınız üniversiteyi ve bölümünüzü,burayı nasıl kazandığınızı (nasıl bir çalışma programınız olduğunu) sizden sonraki adaylara da rehber olması için kısa da olsa burada yorum olarak paylaşabilirsiniz.Çünkü bundan sonra sınava gireceklere en iyi yardımcı ve rehber bu yoldan daha önce geçmiş,deneyim yaşamış olanlardır.Kısacası öğrencinin halinden yine bir öğrenci anlar.Bu nedenle sizin gibi üniversite yolunda yürüyenler için en değerli hikaye sizin hikayeniz.

Peki siz nereyi-nasıl kazandınız?Başarı hikayenizi burada paylaşır mısınız?Burası sizin hikayelerinize her zaman açık olacak.Siz hikayenizi anlatırken ilerde sınavlara girecek olanlara da yardımcı olacaksınız.

Herkes kendi başarı hikayesini yazar ya sizinkisi?

Yorumları okumaya ve kendi çalışma koşullarınızı ve başarı hikayenizi burada anlatmaya devetlisiniz...


7 yorum:

  1. Benden sonrakiler için yazıyorum. Ben pek fazla yoruma denk gelmemiştim. Fazla düşünürüm ve milyon tane sorum vardı sanki. Ama öyle böyle bir şekilde geçti gitti. Dün gibi hatırlıyorum Ağustos'un ortasında başlamıştım dersaneye. Şimdiki aklım olsa gitmezdim oruçlu oruçlu. Ben çünkü dersaneye inanmayanlardanım, kendim evde çalıştım. Ama gerçekten çalıştım. Ygs4: 453 ilk 5000 deyim. Tm3:415 23 binlerden tercih yaptım. ODTÜ oldu. İkinci tercihimdi ve asıl istediğim. Bu sene ağrımadığı kadar başım ağrıdı. Hep mutsuzdum, en yakın arkadaşlarımla beraber olduğumuz vakitler hariç. Matematiğim emin olun berbattı. Net bir yana eksilerdeydim. Arkadaşımla 11. sınıfta başladık çalışmaya temel kavramlardı, sayı basamaklarıydı. Ciddi çalışmalar değildi ama temel attım. Yani temelim yok diye mızmızlanmayın. Neredeyse sıfır olan ortaöğretim matematik maceramı 98 le bitirdim. Sınavada çalışmamıştım :D Coğrafyam senenin başında 2 netti. Ygs de full yaptım. Tarihim hep iyiydi. Türkçem ve Edebiyatımda öyle. Geometri idare ederdi. Peki nasıl çalıştım? Tv izlemedim, haftada 1-2 saat hariç. İnternet uzak kalmaken zoruydu. Az film izledim ama baya kitap okudum. Elimde değil okumayı seviyorum. İnşallah sizde seviyosunuzdur. Yoksa zorlanırsınız. Günde ortalama en az 6 saatti galiba, çalışma sürem. Sabah namazı vaktinde veya 8 de kalkardım. Okul yoksa ara vere vere 11-12 yi bulurdu bitiş sürem. Okulun izin verdiği zamanlarda böyleydim yani. Okul zamanı da sınıfta arkadaşlarla test çözerdik, evde yine 11-12 de bitirirdim. Gece çalışmaları yapmadım. Uykuma çok düşkünüm ben :)) Deneme çözdüm çook. Sınavlarım benim için berbat geçti bu arada. Daha iyiydim. Çok üzüldüm, çünkü çok emek verdim. Diğerlerinden iyiyim diye sevinemedim yani. Ama konu bu değildi dimi? Hoş görün lütfen. 00:26 olmuş da saat ama görünce es geçmek istemedim. Bana ulaşıp soru sormak isteyen olursa ve ya atladığım yerler varsa e-mailimden ulaşabilirler. Zor bir sınav sürecine girecek yeni öğrencilere diyorum ki; hayırlısı olsun. Zira sizde çok duyacaksınız bu lafı. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Ben Aylin şu an aynı durumları paylaşıyoruz bana yardım etmenizi istiyorum benim öncelikle sorunum şu çok fazla kendimi strese sokuyorum 12. sınıf öğrencisiyim hem staj hem okul hemde dershaneye gidiyorum ve bu beni çok yıpratıyor okul birinciliği adayları arasındayım bu yüzden okul sınavlarımda çok önemli ama birinden birine çalışırken birisi olmuyor birisinde başarılı olamıyorum meslek lisesi öğrencisiyim matematik, fizik ve coğrafya yı yapıyorum ancak 6 7 net oluyor Türkçe felsefe kimya seviyorum ve yapabildiğimi düşünüyorum ama panik çok yapıyorum ve bazılarını bu yüzden yapamıyorum bana yardım etmenizi istiyorum :( nasıl çalışacağım konusunda hala bir sürü fikir düşünüyorum olmuyor ve gerçekten üniversiteyi kazanmak istiyorum herkesin istediği gibi :'(

      Sil
    2. Kendinizi fazla yıpratmayın,sıkmayın.Bulunduğunuz konumdan mutlu olun ve her gün kendinize bir şeyler ekleyin.Hedefinize konsantre olun.Okul dışı sosyal faaliyetlerle de meşgul olmayı ihmal etmeyin.Kendinize bir program belirleyin ve ona uygun çalışın.Üniversiteyi kazanacaksınızdır endişe etmeyin.Matematik,fizik ve coğrafya üzerinde biraz daha yoğun çalışmalısınız.Netlerinizi artırmak için konu anlatımının hemen ardından bol soru çözün.Başarılar.

      Sil
  2. Tebrik ederim.Sizin ve sizin gibi bu yoldan geçmiş diğer adayların başarı hikayeleri,sizden sonra bu süreci yaşayacak tüm adaylar için yol gösterici olacak.Üniversite yaşamınız boyunca ve sonrasında başarılar dilerim.Her şey gönlünüzce olsun.

    YanıtlaSil
  3. - Asla kime olursa olsun soru sormaktan çekinme sakın bak belki kendıne yapabılcegın en buyuk kötülük budur.
    Sene başında mesela ben ilk sınavdan 270 almıştım :D Çok kötü bi başlangıç.Moralimde bozuldu ama hiç bir konuyu bilmiyorum.Baktım sınıftakiler iyi puan alanlar var.Bende gidip gidip bunlara soru soruyordum.Ta sene başından en son ana kadar bilmiyorsam sorardım hiç çekinmem valla.O çocuk 80 bin oldu ygsde ben 55 bin.
    Genel sıralamada naptı bılmıyorm ama 9 eylül Materoloji ve Malzeme müh te kazandı.Artistlik yapmıyorum yanlış anlaşılmasın.Kızlara soruyordum kızlarda 150 binlerde falandılar düşün.

    Şimdi ders çalışma mantığım nasıldı ?

    Dersaneden geldim.1 veya 1.5 saat dinleniyordum ruh halime göre isteğime göre.Sonra oturup o gün gördüğümüz konuları tekrar etmem gerekiyorsa ediyordum ki bunu genelde sadece biyolojiden yapmışımdır.Buna rağmen hiç anlamazdım biyolojiden :D
    O günün konularını tekrar ettikten sonra o gün dersaneden verilen bütün testleri çözerdim ister 10 tane olsun ister 1 tane farketmez.Çözerdim aksatmamaya çalışırdım.

    Bunları yaptıktan sonra ;

    Önceden kendime şu gün şu konuları çalışıcam diye hedef koyuyordum.Bunlarıda kağıda yazıyordum.

    Mesela 2,3 günlük hangi konuları çalışıcam diye bir kağıda yazıyordum.

    Örnek veriyorum Kağıda Ptesi Salı Çar yazdım diyelim

    Ptesinin altına Fizik -> Momentum (30) , Kimya -> Periyodik Cetvel(40) , Geometri -> Üçgenler(24)
    Salı altına Biyoloji -> Hücre , Mat1 -> Moduler Aritmetik ....

    bu şekilde o 3 günü konularını belirleyip altına yazıyordum.O parantez içindeki sayılarda soru sayısıydı.Hiç bir zaman 100 sorunun altına düşmedim düşmemeye çalıştım.Ha düşmüşlüğüm oldu hatta 1 2 gün ders çalışmadığım günlerde oldu.Ama o çalışmadığım günler yüzünden kendi kendimi yedim rahatsız oldum.

    O yüzden mümkünse hiç bir zaman derse ara verme.SAKIN !!! Canın istemese bile 10 tane soru olsada çöz.

    İşin özü bu şekilde kendine hedef koyarak kendi kendini motive ediyorsun ve bana göre iyi bi iş çıkarıyorsun ortaya.

    Ha unutmadan söyleyim ben konuları dersaneden önce bitiriyordum.Kitaptaki sorularıda.

    Eylül sonu Ocak başına kadar tüm ygsyi bitirmiştim.Ha ama YGS sınavına kadar yinede ygs ile ilgili sürekli soru çözdüm çözmemezlik etmedim.Ocaktan sonrada LYS konularına çalışmaya başladım yavaştan.Daha çok önemli olan konular üzerinde durdum özellikle.

    Bunlarda herkesin bildiği gibi Türev ve İntegral.

    Yaptıklarım bu kadar öyle deli gibi çalışmadım ama düzenli bir şekilde çalışmaya özen gösterdim.Seninde yapcağın bu başka birşey değil.

    Kendi kafanda nasıl çalışman gerektiğini oluştur.


    Yani geçen sene 250 bindeydim bu sene 36 bin ve İYTE İngilizce Bilgisayar Mühendisliğini kazandım ve benden mutlusu yok inanın arkadaşlar 1 yıl dişinizi sıkın ve hedeflerinize ulaşın.

    YanıtlaSil
  4. benim hazırlanacak olan özellikle sözelci arkadaşlara tavsiyem; edebiyat ve tarihte ezberlerken sakın ayrıntıya inmeyin. Benim dersanede arkadaşlarm lys tarihe ve edebiyatta yazar eserlere çok ayrıntı çalışıyolardı ya çıkarsa diye. Örn. Derste hoca ders anlatıyo bi yazar söylüyo bunlar hemen bütün eserleri söylüyorlar. E benm de o zamanlar ben bilmiyorum diye psikolajim feci bozuluyodu. Ama sınava girdik ne oldu çoğundan yüksek yaptm. inanın bana edebiyattan bile birtek o minik cep kitaplardan çalışsanız kafidir. Edebiyatı fule yakın yaparsınız. Bi de ygsde de kapsül deneme çözmek çok faydalı süre vererek. Çok işime yaradı o denemeler özellikle coğrafyada. Aslında sınavı, sınav esnasından çok hazırlık sürecinde veriyoruz. Yoksa sınav öyle zor bi sınav değil, zor olan hazırlık sürecinde nefsimizle başa çıkıp ders çalışma isteğimizin gelmesi. Zaten en büyük sorun da bu. bunu yensek gerisi çok güzel gelecektir. Hakkımızda hayırlısı neyse o olsun inş.

    YanıtlaSil
  5. MERHABALAR DAHA YENİ AÇIKLANDI SONUÇLAR YORUM YAZAYIM DEDİM :)
    İsmim Atakan öncelikle şunu açıkça ifade etmeliyim ki sizi zor bir dönem, sıkıntılı bir yaşantı bekliyor fakat gerçekten bir hedefe kitlenirseniz, bir noktaya odaklanırsanız kesinlikle istediğiniz yeri kazanma şansınız çok yüksek.
    "Burada biz bizeyiz yabancı yok. :) " Ben Anadolu meslek lisesi öğrencisiyim ve matematiğim çok üst düzey değil ama ne yaptım son 2 sene iyice çalıştım hele son sene çok zor geçti kendi açımdan. O kadar çok çalıştım ki yazın ygs mat kitaplarını bitirmiştim ama ne oldu ygs puanım çok düşük geldi 600.000 lerdeydim ygs de. Sen çalış o kadar ve aldığın not ortada hiç imkansız dediğim arkadaşlarım beni geçti sınavda. Kendi içimden dedim ki ben bunları geçerim ben bu alanda kendime güveniyorum, şu alanda onlardan farkım var dedim. Her neyse sonuçta ne oldu o son 3 aylık süre -lys ye kadar olan süre- deli gibi çalıştım. Şunu ifade etmek isterim her şeyi son 3 aya bırakmadım o 3 ay deli gibi çalıştım sadece. Ha hiç mi sosyal aktiviten olmadı diyorsunuz ? Hayatımda gitmediğim kadar son sene bara gittim her şey zamanında derler yaa. Aynen öyle işte yazımı noktalarken şunu söylemek isterim. Sakın vazgeçmeyin sakın pes etmeyin sakın bitti olmayacak demeyin 600 binden şimdi 143 bine geldim ve ege İngilizce iktisat bölümünü kazandım. Gerçekten hayatta imkansız diye bir şey yoktur.
    Kolay gelsin arkadaşlar..

    YanıtlaSil

Puanınızı Hesaplayın Başarılar...

YGS & LYS Puan Hesaplama
 YGSTürkçe
(Dil ve Anlatım)
(40)
Temel Matematik
(40)
Sosyal Bilimler
(40)
Fen Bilimleri
(40)
DOĞRU
YANLIŞ
NETLER
   
   
 
YGS NETLERİ GEREKLİ
LYSMAT
(50)
GEO
(30)
FİZ
(30)
KİM
(30)
BİY
(30)
EDB
(56)
COĞ1
(24)
TAR
(44)
COĞ2
(16)
FEL
(30)
DOĞRU SAYISI
YANLIŞ SAYISI
NETLER
   

Sayfayı Yazdır